ИСХРАНА КАЈ РАСТЕНИЈАТА

Ботаничка градина

img

Краток опис: Растенијата се автотрофни организми кои сами ја произведуваат храната со помош на процесот наречен фотосинтеза. При овој процес, зелените делови на растенијата со помош на светлинската енергија од неоргански материи (вода и јаглероден диоксид), синтетизираат органски материи (скроб) при што се одделува кислород.

Ниво: I, II, III, IV

Времетраење: 180 минути

Код: ТЕР 7.1

Големина на група: 30

Средина: Лабораторија

Препорачана сезона: терен

Потребни материјали

Биолошки микроскоп, предметни стакленца, покровни стакленца, пинцети, капалка за вода, листови од некое растение, ориз/компир/пченка/грав, почва, саксии, семе од различни растенија, елементи за игра за раст и развој на растенија (фотосинтеза), хемикалии, пипети, колби, ерленмаери, епрувети итн.

Детален опис

Работилницата се состои од повеќе активности кои придонесуваат кон совладување на процесот на размножување кај различни групи на растенија. • Вовед во работилницата - 5 min • Запознавање со инструментите и материјалите - 5 min • Поделба на учениците по групи - 2 min • Запознавање со процесот на фотосинтеза преку реализирање на различни активности и експерименти прилагодени според возрасната група на учесниците (види табела 1) - 40-60 min. Резултати, дискусија и заклучоци - 30 min - претставник од секоја група накратко ги презентира резултатите и заклучоците. Секоја хипотеза се дискутира дали се прифаќа или отфрла и зошто.

Очекувани резултати

• Учесниците ги препознаваат потребите на растенијата за правилен раст и развиток • Учесниците ги препознаваат органелите одговорни за создавање на енергија • Учесниците ги разликуваат спроводните садови за вода и минерални материи (ксилем) и органски материи (флоем) • Учесниците ги распознаваат факторите кои позитивно/негативно влијаат врз процесот на фотосинтеза • Учесниците ги раздвојуваат и идентифицираат хлоропластните пигменти со помош на хроматографија на хартија.

Презентација на резултати

• фотографии • шематски приказ • табели • цртежи • пополнети работни листови

Интерпретација на резултати

• потврдување/негирање на поставените хипотези • кратка презентација на секоја од групите поодделно • заедничка дискусија зошто нивните тврдења се докажани и издржани

Возрасти

  • I одделение
  • II одделение
  • III одделение
  • IV одделение
  • V одделение
  • VI одделение
  • VII одделение
  • VIII одделение
  • IX одделение

Ботаничка градина


ВАЖНО

Најавете се за да можете да ги видите слободните термини и да закажете работилница.

Најави се Регистрирај се