Краток опис: Животната средина нè спојува сите нас. Сите ние го дишеме истиот воздух, растеме и живееме под истото сонце и имаме еден заеднички дом – планетата Земја. Количеството на различни видови на живот на Земјата се нарекува биодиверзитет. Под биодиверзитет се подразбира бројот на видови на растенија, животни, габи и микроорганизми. Освен живи организми под биодиверзитет се подразбира и сите видови на екосиститеми и живеалишта. Климатските промени се сериозна закана за биолошката разновидност бидејќи видовите еволуирале за да живеат на определена клима и честопати не можат да се адаптираат на повисоките температури, почестите суши и поекстремните временски настани. Токму поради овие сложени односи во екосистемите, миграцијата или исчезнувањето на некој вид неизбежно ќе ги изложи на ризик останатите видови. Националниот парк Галичица претставува „жариште“ на биолошката разновидност во Европа, но и пошироко, во глобални рамки. Паркот се издвојува од другите подрачја со слична големина по исклучителното богатство на живеалишта и видови на релативно мала територија. На површина од 24 150 ха, се среќаваат повеќе од 36 типови живеалишта, 39 растителни заедници, околу 1 600 таксони од васкуларните растенија, над 143 видови лихеноидни габи, повеќе од 480 видови габи и преку 3 230 таксони од фауната. Поминувањето време во природа и посета на заштитените подрачја овозможува кај учениците полесно да ги запознаат природните и културните вредности, да ги усовршат своите сетила и да научат да ги користат. Децата сакаат да излегуваат, да откриваат нови работи, да истражуваат и да ги користат нивните сетила за пронаоѓање. Поради несодтиг на еколошка едукација учениците не се доволно запознаени со правилата на однесување во едно заштитено подрачје, дозволени и забранети активнсоти, како и работата на вработените. Доста важни за заштитени подрачја се чуварите на паркот кои се постојано на првата борбена линија за заштита на природните и културните богатства на нашата планета. Нивната работа е исполнета со многу возбудувања и понекогаш и непријатни случувања. Работата во природа претставува уживање, но изискува и голема спремност и справување со секакви ситуации.
Ниво: I
Времетраење: 180 минути
Код: ТЕР 7.4
Големина на група: 30
Средина: Лабораторија
Препорачана сезона: терен
Пинцети, лупи, мали камерчиња за на телефон, чашки, петриевки, кутии, ентомолошка мрежа, ентомолошки чадор, епрувети, флакони, сликовит прирачник (детерминатор), хартија за препарирање, преса, микроскоп, растегнувачи за пеперутки, иглички за препарирање инсекти, алкохол 70%, беџови, капи, формулар, двоглед, камери за на дрво.
• Сите учесници спроведуваат следење (мониторинг) на претходно одбрани видови во одредено живеалиште и користат формулари за евидентирање • Презентираат/дискутираат задачи и улога на ренџерите и правилата на однесување во НПГ • Дел од учесниците се во улога на ренџери на паркот, туристи и лица кои не почитуваат правила • Учесниците организираат сценарија за претставување на односот на ренџерите кон различен тип посетители Потребно време на подготовка 15 минути. Потребно време за реализација 1 час и 30 минути. Учениците движејќи се по едукативната патека ќе истражуваат заедно со едукаторот и ќе колекционираат растителни и животински видови, а потоа во лабораторија ги анализираат и детерминираат на бинокулар со помош на сликовити детерминатори наменети за нивна возраст. Со користење на преса ги хербаризираат растенијата, а инсектите ги препарираат на растегнувач и на соодветна подлога со иглички за препарирање. Учениците користејќи ги сетилата ќе имаат одредена листа на предмети кои ќе треба за кратко време да ги пронајдат околу едукативната патека. На учениците на крај им се задава улога на млади ренџери и им се доделуваат беџови, капчиња, двогледи. Заедно со претставник од ренџерите поставуваат камера на едно дрво, набљудуваат со двоглед, собираат отпад, означуваат неправилности доколку има на локалитетот
• Учесниците се ориентираат во простор со користење на основни параметри. • Учесниците идентификуваат видови и живеалишта. • Учесниците идентификуваат природни и културни вредности на НПГ. • Учесниците се справуваат со различен тип на посетители. • Учесниците ги воочуваат причините и потребите за постоење на ренџерската служба.
Фотографии, споредба на живеалишта, број на видови, пополнети формулари, споредба и анализа на резултати, приказ на резултатите.
Споредба на резултати од различни живеалишта и објаснување на причините за постоење на различни живеалишта. Споредба на улогите (ренџер, турист и посетител и др.) во однос на дозволени и недозволени активности во национален парк.
Националeн парк Галичица
Најавете се за да можете да ги видите слободните термини и да закажете работилница.
Најави се Регистрирај се